Adaptační proces (činnosti a poznávání) jsme v mateřské škole v prvních poprázdninových týdnech úspěšně zvládli, a tak jsme se mohli s chutí začít věnovat přicházejícímu ročnímu období – podzimu. Pozorovali jsme měnící se přírodu, dozrávající plody, zvířátka na školní zahrádce, která se pomalu, ale jistě začínají připravovat na zimu. Po všech těchto aktivitách si děti samy pana Podzima vyrobily, samozřejmě z přírodních materiálů, které jsou s podzimem spjaty - z listí a z podzimních plodů.
Děti si procvičily jemnou motoriku pomocí hmatových krabiček – a to tak, že zkoušely se zavázanýma očima zkoumat hmatem různé plody, utvrdily se v tom, že bez zraku by byl náš život velmi obtížný, na konci týdne si každý zkusil podzimní plody vymodelovat. S dětmi jsme se po všech těchto pozorováních společně domluvili, že i naše zahrada by se měla s podzimem proměnit. Sklidili jsme tedy vypěstované plody (dýně, zbytek rajčat) a hlavně jsme nasušili semínka všech rostlin, abychom je mohli za rok zase vyset.
Dne 18. 10. 2017 se konal výlet do Horní Krupé s naučným programem: Stromy a stromky
Poslední říjnový týden jsme pojali s dětmi jako dýňový a vyrobili si dýňové panáčky a také se trochu inspirovali americkým svátkem a zkusili jsme dýně vydlabat a svítit si s nimi jako s lucernami. Paní učitelky MŠ