Po dlouhém čekání jsme se konečně i my ve školce dočkali opravdové třeskuté zimy. Ještě před jejím příchodem jsme se na ni začali připravovat povídáním o Grónsku. Zkoušeli jsme se vžít do života Eskymáků a začali ve třídě stavět iglú z kostek. Řešili jsme problém, jak postavit střechu, aby se celé iglú nezhroutilo – nakonec jsme si s tímto problémem poradili a iglú se nám podařilo postavit. Některé děti stavěly iglú, jiné se věnovaly tvorbě jejich obyvatel - Eskymáků, z ruliček od toaletního papíru a vaty. Eskymáky jsme do iglú následně nastěhovali. Děti si v tomto týdnu oblíbily hru na postřeh: Která čepice se Eskymákům ztratila.
Nadcházející týden jsme se zaměřili na masopust. Děti si vyrobily jitrnice (starou ponožku vycpaly papírem a zavázaly špejlí), naučily se spoustu písní, např: To je zlaté posvícení, Tancuj, tancuj, medvěde, Masopust držíme…. A když jsme všechno na masopust připravili, vydali jsme se společně na masopustní průvod do školy a na obecní úřad. Zpívali jsme, veselili jsme se a přinesli jsme ochutnat námi vyrobené jitrnice a představit naše kostýmy.
A jelikož napadlo ke konci února dost sněhu, učili jsme se, jak a kde zvířátka mrazivé zimní měsíce tráví. Zajímali jsme se o to, která zvířátka usínají tvrdým zimním spánkem a která naopak můžeme najít třeba u krmítka nebo krmelce. Rozvíjeli jsme náš hmat (zkoumali jsme různé druhy látek a přírodnin a zkoušeli je přiřadit k srsti zvířat, o kterých jsme si povídali.) Procvičovali jsme také předmatematické představy na pohádce O Mášence a třech medvědech (počet do 3, práce s délkou – měření a odhad). A protože jsme se o zvířátkách v zimě dozvěděli dostatek informací, na konci týdne jsme si každý nějaké zvířátko vyrobili, a to ze slaného těsta. Pokud budete mít chuť, můžete tvořit spolu s dětmi ze slaného těsta i doma. Návod: 2 hrnky hladké mouky, 1 hrnek soli, 1 hrnek vody – vše promícháme a můžeme se vrhnout do tvoření, hotový výrobek necháme uschnout při pokojové teplotě. Paní učitelky MŠ