Zase máme nový rok. To bylo první naše téma, kterému jsme se věnovali po návratu do školky z vánočních prázdnin. Děti pátraly po tom, co všechno ještě máme nové, co všechno se za tu dobu změnilo – nový měsíc, nové roční období a také spousta nových hraček, které děti měly před Vánocemi pod školním stromečkem. Zde bychom chtěli poděkovat rodičům Stránským a Ende, díky kterým měly děti „Ježíška“ bohatšího.
Nové roční období sice nastalo, ale děti byly stále nespokojené s vládou královny Zimy. Chyběl jim sníh. Tak jsme se dohodli, že jí pomůžeme, abychom ji trochu posílili, a začali jsme vyrábět spoustu různých vloček, kterými jsme si zdobili třídu. Pracovali jsme se spoustou zimních slov, volali jsme zimu, jak to šlo, a ono stále nic. Jeden celý týden jsme se věnovali zimnímu oblečení. V průběhu toho týdne děti opět pracovaly v centrech aktivit. To jsou pracovní koutky, do kterých v různých obměnách připravujeme pro děti podnětné prostředí, které jim umožňuje hru a tvůrčí práci zároveň. Tím podporujeme přirozený rozvoj jejich schopností a dovedností. Je to práce založená na integrovaném učení hrou a činnostmi, které dětem vyhovují a jsou jim blízké. Děti mají tuto formu práce velmi oblíbenou, rády v centrech aktivit pracují.
Naším zimním snažením jsme přece jen Královnu Zimu vyprovokovali a poslala dětem sníh. To bylo radosti! Mohly začít sněhové radovánky. Vytáhli jsme boby, kluzáky, váleli se ve sněhu, stavěli sněhové domečky a sněhuláky.
Konec ledna jsme věnovali našemu tělu. Učili se jeho části, výrazy obličeje a díky novému kamarádovi žabáku Ferdovi a jeho mouchám se dozvěděli o našich pocitech. Už pro děti nejsou neznámé pojmy strach, hněv, smutek, radost a dokonce i žárlivost.
S koncem ledna přišel i konec sněhu, a tak se těšíme na únor, že nám ho Královna Zima ještě vrátí. Paní učitelky MŠ